کد مطلب: 245795
فوق تخصص ريه و مجاري تنفسي کودکان:
مصرف مکمل‌هاي ورزشي در نوجوانان خطرناک است/ اثرات مخرب اين مکمل‌ها بر بدن فرد
تاریخ انتشار : 1401/07/19 10:24:54
نمایش : 606
فوق تخصص ريه و مجاري تنفسي کودکان گفت: استفاده از مکمل‌هاي ورزشي به ويژه در ميان جوانان و نوجوانان احتياط و نگراني‌هاي بسيار زيادي دارد، توصيه من اين است که به هيچ وجه نبايد سراغ اين مواد بروند چون اثرات بسيار مخربي بر بدن فرد دارد، مصرف مکمل بايد تنها از طريق پزشکان و به صورت کنترل شده انجام شود.
به گزارش هفت چشمه، غلامرضا پناهنده فوق تخصص ريه و مجاري تنفسي کودکان در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: وقتي اپيدمي مثل کرونا شايع مي‌شود هر علائمي مثل تب را به اين بيماري نسبت مي‌دهند.
 
وي افزود: اما وجود اپيدمي نبايد ما را از توجه به ساير بيماري‌ها که علائمي مثل تب دارند منحرف کند، برخي بيماري‌ها مثل عفونت‌هاي اداري، مننژيت، عفونت مفاصل و... نيز با علائمي همچون تب همراه هستند و پزشک بايد با دقت نظر، بررسي عوامل اپيدميولوژيک و علائم بيماري‌ها تشخيص درست و تصميم باليني بگيرد.
 
فوق تخصص ريه و مجاري تنفسي کودکان ادامه داد: سرفه‌هاي خلطي بعد از ابتلا به عفونت‌هاي ويروسي دور از ذهن نيست، چون سلول‌هايي که بعد از بيماري از بين رفتند بايد به شکلي دفع شوند از طريق سرفه و خلط از بين مي‌روند، اما اگر سرفه و خلط با تنگي نفس و سرفه همراه باشد ديگر بحث پاکسازي مسير تنفس مطرح نمي‌شود اين ممکن است به دليل عوارض ديگري باشد.
 
پناهنده عنوان کرد: استفاده از مکمل‌هاي ورزشي به ويژه در ميان جوانان و نوجوانان احتياط و نگراني‌هاي بسيار زيادي دارد، توصيه من اين است که به هيچ وجه نبايد سراغ اين مواد بروند چون اثرات بسيار مخربي بر بدن فرد دارد، مصرف مکمل بايد تنها از طريق پزشکان و به صورت کنترل شده انجام شود.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg